Uppdatering HR-webben & upphandling relocation

Hej på er!

Vintern har nu kommit till Skåne och vi kan njuta av ett vackert snövitt landskap.

Under våren 2023, så kommer en upphandling att genomföras avseende relocationtjänster på Lunds universitet. Just nu är företaget Alfa Quality Moving upphandlade. I det befintliga avtalet ingår tjänster inom exempelvis: information om bostadsmarknaden, regional & lokal orientering, information och beskrivning kring relevanta myndigheter, information om immigration, ekonomi och levnadskostnadsberäkningar.

För att se vilka paket och enskilda tjänster som finns idag och vad de kostar, gå in i LUPIN (Proceedo), under fliken ”Avtal” och sök på ”Relocation”.

Inför kommande uppföljning, så önskar jag att få in information kring hur tjänsterna upplevs och om det eventuellt är något som saknas. Fyll i denna enkät, så kommer jag att beakta dina svar i kommande uppföljning.

Inom ramen för delprojekt 6 inom HR Excellence, där min kollega Ellen Karlsson varit projektledare, var fokus på introduktion och mottagande för internationella medarbetare. Sedan en tid tillbaka, är sidor kopplade till dessa ämnen på HR-webben och Staff Pages uppdaterade:

• Introduktionsprocessen samt checklistan för introduktion återfinns på HR-webben. Jenny Palmgren på sektionen HR är sakkunnig för introduktionsprocessen och ansvarar för sidorna.
  • Mottagandeprocessen är uppdaterad. Jag är sakkunnig för mottagandeprocessen och ansvarar för att dessa sidor är uppdaterade.
  • Welcome guide har ersatt Getting settled guide och finns både som PDF och går även att beställa som fysisk broschyr via Mediatryck. Beställ gärna i samband med introduktion av internationalla medarbetare. Du hittar den på Staff pages , på lunduniversity.lu.se och den kommer också finnas på sidan för mottagande inom kort också. Jag är ansvarig för att Welcome guiden är uppdaterad.

Vintriga hälsningar Karin.

12 december, 2022