Ny på Lunds universitet & inbjudan till workshop

Hejsan!

Mitt namn är Karin Fälth och jag är ny i rollen som personalkonsult med fokus på internationell personal på sektionen HR och efterträder Åsa Thormählen. Jag kommer senast från Malmö universitet, där jag arbetat främst med frågor rörande karriärvägledning och olika typ av introduktionsinsatser, framför allt för mastersstudenter och doktorander. Innan det har jag arbetat på Jönköping University, Arbetsförmedlingen och inom ett ESF-finansierat myndighetsprojekt. Nu är det härligt att vara på plats på Lunds universitet! Jag sitter på våning två i Byrålogen och har du vägarna förbi, får du gärna komma och säga hej.

Jag skulle vilja träffa er som arbetar ute i de olika verksamheterna och höra vilka frågor ni ofta får gällande internationell personal. Jag skulle gärna också vilja diskutera kring hur ni ser på informationen på HR-webben (https://www.hr-webben.lu.se/internationell-personal) samt hur ni önskar att detta INLU-nätverk ska administreras framöver. Funkar det bra med bloggen eller finns det andra sätt som ni hade föredragit?

Finns det andra frågor ni önskar lyfta med mig, så får ni gärna maila karin.falth@hr.lu.se

Jag bjuder härmed in till en workshop den 18 maj kl. 10.00-11.30, där vi diskuterar ovan frågor. Fundera därför gärna över dessa tills vi ses.

Ni ska få vara med och bestämma om hur ni vill ses den 18 maj – fysiskt eller digitalt? Fyll i denna Forms, https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=lICmegRhpkG0Q9S1JFH2F043bWQwEUNLtUoBRp5OzO9UQjk3WERKVTYwQ1U3SDNYSFM4UDdJVlJaTSQlQCN0PWcu , så får demokratin tala sitt språk 😊 Jag återkommer sedan innan den 18 maj med mer information.

Med tanke på de oroligheter som just nu pågår, finns det ett stort intresse både inom och utanför Lunds universitet att hjälpa alla de studenter och anställda som har påverkats av kriget i Ukraina. Nu är det möjligt att skänka pengar till stipendiefonden ”Lund University support programme for students and staff affected by the situation in Ukraine”.

Skicka din gåva via Swish 1230299719 eller bankgiro 830-6599. Märk donationen “Ukraine”. Sprid gärna detta lokalt i era verksamheter, stort tack för hjälpen!

Varma hälsningar, Karin.

29 mars, 2022