INLU – Internationella nätverket vid Lunds universitet – får en blogg

INLU-brevet, som skickades ut en gång i månaden av sektionen HRs internationella koordinator, avskaffades under hösten 2020. Eftersom verksamheten på flera sätt uttryckt ett stort behov av att få information som tidigare skickades ut i INLU-brevet, startas fr o m mars 2021 INLU-bloggen.

Bloggen är en lämplig kanal när man vill nå ut med information till många (det står 230 namn på INLU-listan), den är sökbar i o m s k “taggar”/”etiketter”, nyheter kan komma ut snabbare i mer koncentrerad form. Det främsta argumentet för en blogg är dock kommentarsfunktionen, som gör att INLU-nätverket kan dela med sig av erfarenheter, kunskap och “best practice” för det stora flertalet.

Mallar, lathundar, checklistor etc kommer fortsatt att finnas på HR-webben. I den mån dokument uppdateras, kommer bloggen att länka dit.

Bloggen kommer att rikta sig till INLU, d v s till personer/funktioner inom Lunds universitet som på ett eller annat sätt arbetar med internationella medarbetare.

INLU-bloggen kommer inte att vara en kanal för målgruppen internationella medarbetare (det tidigare INLU-brevet hade en engelsk sektion för denna målgrupp).

Vi kommer att testa denna kanal under 2021 för att se om den fyller rätt funktion för verksamheten. Det kommer att vara Asa.Thormahlen@hr.lu.se som ansvarar för innehållet.

Tipsa gärna om bloggen – det är svårt att nå ut med information i vår stora organisation.

9 mars, 2021

Allmänt INLU

2 comments

1. Eva Westin

Jippi! INLU-brevet är tillbaka!

2. asathormahlen

Tack för pepp – här och i min inkorg – så roligt att ni gillar idén med blogg, hoppas nu att den funkar som stöd till er i ert OVÄRDERLIGA arbete med internationella medarbetare
    /Åsa