Digitala möten + utbildning om försäkringar

Under hösten så har jag planerat in två digitala aktiveter inom INLU-nätverket, som du är varmt välkommen att vara med på. Du kommer också ha möjlighet att skicka in frågor på förhand. Jag återkommer med möteslänkar, anmälningslänk finns längre ner i mailet.

21 oktober kl. 09.30-11-30 – Informationstillfälle med Alfa. Alfa är vårt upphandlade relocationföretag och de kommer berätta om sin verksamhet och en del nyheter.

Preliminär agenda:

• Alfa som bolag
  • Immigrationsgenomgång
    • Nya immigrationsregler
    • Ledtider på Migrationsverket
  • Destination services
    • Lägenhetsmarknad
    • Skatteverket
    • Personnummer
  • Q&A

6 december kl. 09.30-11.00 – Informationstillfälle angående utbetalning av lön. Katarina Magnusson och Malin Holm Paulcén från sektionen HR samt Emelie Lundblad från Sektionen Ekonomi deltar. Fokus är utmaningar som kan uppstå gällande internationella medarbetare.

Här kan du anmäla dig till bägge träffarna samt lägga in frågor till Alfa, så att det blir så relevant som möjligt för er. Du får gärna vidarebefordra detta mail till personer som det kan vara relevant för. Jag återkommer med möjlighet att skicka in frågor inför tillfället den 6/12.

Utbildning om försäkringar

Den 22 september, så bjuder Jenny Palmgren på sektionen HR samt Ylva Sörhede på Externa Relationer in till att delta i en utbildning om försäkringar. Utbildningen kommer vara uppdelad i två delar, där första delen berör de försäkringar som täcker anställda och gäster och andra delen tar upp de försäkringar som studenterna täcks av och då med fokus på in- och utresande studenter.

Kursen ges via Zoom den 22 september kl. 9-12 och anmälan görs i Kompetensportalen.

Sprid gärna ovan information till berörda!

Vänliga hälsningar,

Karin